האם שווה להיות גרריסט

מאמרים אחרונים

גרריסט

כבישי ישראל סופגים מידי יום נחילי מכוניות פרטיות הממהרות לעבודה וממנה, ומשאיות המשנעות מטענים מקצה אל קצה בארצנו הקטנה.

התחבורה הציבורית ממלאת את הרווחים הנותרים בין כלי הרכב, בניסיון נואש לספק פתרון לצפיפות הגואה, עד כה ללא הצלחה.

כשיש בעיות תמיד יש מי שמרוויח, ובמצב הקיים הגרריסטים נהנים מחלק משמעותי בעוגה.

גרריסט – מקצוע עם אופק לקידום ולהצלחה עסקית

מרבה רכבים מרבה תקלות, ואלה מספקות פרנסה לאלפי עובדים בישראל. שירותי הגרר נקראים למשימות חילוץ בקצב הגדל במקביל לגידול הצפיפות בכבישים, מה שמצריך עתודות חדשות של כוח מקצועי מיומן.

מעיד על כך המנהל של גרר יוסי המספק שירותי גרר בפתח תקווה ובכל גוש דן: "תודה לאל לא חסר עבודה!". ותסמכו על יוסי, אם זה מה שהוא אומר, כנראה שווה להיות גרריסט.

נהגי גרר מתחילים משתלבים בדרך כלל בשוק העבודה כגרריסטים זוטרים בחברות המספקות שרותי גרירה לרכב פרטי בשיתוף עם חברות ביטוח.

אחרי שלוש שנים נחשב הגרריסט לבעל מקצוע מנוסה, וככל שחולפות השנים עולים הגרריסטים בסולם השכר. חלקם פורשים מחברות הענק ומקימים עסק עצמאי.

חברות הגרר שעובדות בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח מתמחות כאמור בגרירת רכבים פרטיים. פוליסות ביטוח של רכב כבד לא כוללות שירותי גרירה, כך שנישה שלמה מהווה כר פעולה רווחי ביותר עבור שירותי גרר עצמאיים.

בעבודה קשה, עם נחישות ויצירתיות יכול עסק מסוג זה להרחיב את סל השירותים ואת היקף הפעילות לתחומים הקשורים לגרירה, ולהנות מגידול משמעותי בהכנסות.

למשל, חברת גרר בן קונה רכבים במזומן. מדובר בעיקר ברכבים שעברו תאונה וברכבים ישנים שנועדו לפינוי. עבור בעלי הרכב מדובר בגרוטאה חסרת תקנה (טוטאל לוס), ועבור בן מדובר בהזדמנות עסקית. הוא שולח את הרכב לפירוק ומייצר רווח נוסף על חלקי חילוף ומִחזור מתכת.

לקריאה נוספת

גרריסט

נתונים יבשים הנוגעים לגרריסט (בעברית תקנית: "נהג מובילית")

  • שכר גרריסט מעודכן לשנת 2022: 9000 – 15000 ₪ בהתאם לשנות הוותק והמיקום הגיאוגרפי. (השכר מבוסס על נתונים שנאספו מפורטל המיסים והפיננסים טקסמן).
  • דרישות חובה מגרריסט – רישיון מדרגה CE (על פי סיווג משרד התחבורה) למשאית שמשקלה הכולל מעל 15 טון, המאפשר נהיגה על רכב כבד ללא הגבלת משקל, כולל רכב נגרר או נתמך.
  • הסמכה למתן שירותי שינוע והובלת רכבים, הנרכשת בקורס גרירה וחילוץ.
  • הדרישה לשינוע באמצעות משאיות גרר הולכת וגדלה במקביל לעליית מספר כלי הרכב בכבישים.

מה עושה גרריסט ביומיום

בתור גרריסטים תצטרכו להתמודד עם מגוון מטלות הדורשות אחריות, זהירות, ערנות,
יכולת פיזית ותודעה שירותית.

הובלת רכבים דורשת משיכה מדויקת של הרכב הנגרר על רמפת הגרר בעזרת קבל מתיחה. צריך לקשור את הרכב לרמפה כדי שלא ידרדר במהלך השינוע, וצריך לנהוג בזהירות ובאחריות רבה אל היעד, בדרך כלל המוסך של בעל הרכב הנגרר.

באותה זהירות צריך כמובן לפעול גם בשלב הורדת הרכב מהרמפה. בסופו של דבר מדובר בנכס יקר ערך, ואף גרריסט לא היה רוצה להוסיף נזק לזה הקיים ממילא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *