איך להתמודד עם אתגרי החנייה הצפופה במרחב האורבני הישראלי בעידן הטרום אוטונומי עם חיישנים קדמיים לרכב
בחניון הצפוף או ברחוב הסואן חנייה ברוורס עם חיישנים קדמיים מספקת התראה מפני פגיעה בכל מה שנמצא גם בחזית הרכב
חנייה ברוורס עם חיישנים קדמיים יכולה לעיתים לעשות את ההבדל בין כניסה למקום חנייה פנוי באופן חלק או וויתור על מצרך נדיר זה והמשך חיפוש אחר מקום קל יותר לחניית רוורס.
בעיקר לתושבי אזור בעל צפיפות חנייה גבוהה באזורי כחול-לבן מומלצת התקנת חיישנים קדמיים לרכב בנוסף להתקנת חיישני רוורס.
העידן הטכנולוגי שאנו עומדים בפניו בשנים הבאות מבטיח לנו ניסים ונפלאות בתחום הנהיגה והחנייה האוטונומית.
אך עד כה מלבד רכבי יוקרה ורכבי הדגמה של מספר יצרניות רכב, מרבית משתמשי הרכב בישראל עדיין משקיעים מאמצים להתמודד עם בעיות החנייה.
הן חניה ברוורס בחניה מקבילה או בכניסה למקום חנייה מוסדר או חנייה קדימה במגרשי חנייה אחרים.
בעוד שחיישני רוורס מותקנים כיום כמעט בכל רכב לעיתים כחלק אינטגרלי של אבזור בסיסי של היצרן חיישנים קדמיים לרכב עדיין אינם חלק מאבזור הבסיס.
קשה להמעיט ביתרון של חנייה ברוורס עם חיישנים קדמיים בעיקר לשמירה הן על הרכב והן על הסביבה מפני פגיעה לא רצויה.
נהיגה בטוחה נגמרת בחנייה קדימה או חנייה ברוורס וחיישנים קדמיים הם עוד אביזר בטיחות
התקנת חיישנים קדמיים לרכב מאפשרת נהיגה בטוחה במקומות צפופים כגון חניונים סגורים ישנים, חניונים פתוחים עמוסים ואפילו ברחובות וצרים גם לחנייה ברוורס.
במרכזי הערים הגדולות בעיקר בגוש דן הולכים ומצטמצמים מספר מקומות החנייה ברחוב המותרים לחנייה גם לבעלי תווי חנייה עירוניים.
יותר ויותר צעירים המתגוררים במרכזי הערים של גוש דן ובעיקר בתל אביב , גם בעלי אפשרויות כלכליות מחליטים לוותר על השימוש היומיומי ברכב בעיקר בגלל בעיות חנייה.
מי "שזכה" ויש לו מקום חנייה פרטי גם הוא לעיתים נאלץ לפתח מיומנויות נהיגה גבוהות בשביל להצליח להחנות את רכבו במקום החנייה שלו.
מי שמסתמך על חנייה במרחב הציבורי הכחול-לבן עלול למצוא עצמו מסייר שעות ולעיתים פוגש בתסכול מקומות חניה "קצת" קצרים מדי בשביל הרכב שלו.
בגלל מבנה הרכב בחנייה ברוורס עם חיישנים קדמיים ניתן לצופף את הרכב בקלות יתרה גם למקומות חנייה "קצרים" לכאורה בעיקר לנהגים שאינם כה מיומנים.
התקנת חיישנים קדמיים לרכב היא דומה להתקדמות לעבר העתיד כאשר חיישנים קדמיים יהיו חלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה האוטונומית של הרכב.
שלב ביניים נוסף הוא מערכות מובילאיי ודומיה שמגיעות עם מערכות חישה, תצפית ותגובה לנעשה גם בחזית הרכב ומגיבות בהתאם.
גם ברכבים קטנים "פשוטים" שאינם מאובזרים בכל החידושים אפשרית התקנת חיישנים קדמיים לרכב שמטיחים לבעליו הימנעות מקסימלית מהצורך להיעזר בשירותי פחחות תכופים.
תגובה אחת
יש לי חיישנים קדמיים.. בנסיעה לאחור הפעלתי בטעות מצב מצלמה קדימה ונכנסתי בעמוד שלא ראיתי אותו. לא הוזהרתי בחברה עת קיבלתי הרכב החדש.