מה עושים עם הרכבים של מפוטרי הייטק – 2022

מאמרים אחרונים

מפוטרי הייטק

האם גם ב-2022 ינסה מנהלי התחבורה כמו ב-2009 להקים מאגר מכוניות ליסינג לאור פיטורים בהייטק

קיימים מספר מכשולים בהתמודדות עם "מכת" הרכבים אשר מציפה את השוק בעקבות ריבוי פתאומי של מפוטרי הייטק המחזיקים ב"רכב חברה"

מה עושים עם הרכבים של מפוטרי הייטק – 2022 היא שאלה אתה מתמודדים הן חברות המספקות שירותי קצין בטיחות בתעבורה לניהול ציי הרכב והן העובדים אשר חווים את מכת הפיטורים בהייטק.

בשנת 2009 בעקבות התפוצצות הבועה והמשבר הגלובלי הוצף שוק רכבי הליסינג, במכוניות ששימשו כרכב חברה של מפוטרי הייטק.

בעקבות גל פיטורים בהייטק (עובדים רבים בו זמנית) נלקחו הרכבים מחזקת עובדי החברה שפוטרו ו"נתקעו" ללא שימוש כחלק מצי הרכב עצמו.

היוזמה במסגרת ארגון חברות המנהלות ציי רכב ב-2009 ביקשה להעביר את כלל המכוניות של מפוטרי הייטק למאגר "פול" של מכוניות ליסינג של מפוטרי הייטק.

מאגר ממנו יוכלו חברות אחרות ומנהלי ציי רכב אחרים "למשוך" כלי רכב אשר תקופת הליסינג שלהם טרם פקעה ולהמשיך את תקופת הליסינג בתנאים דומים.

כך תכנן ארגון מנהלי צי הרכב לצמצם את רכישת הרכבים החדשים ולחתוך בעלויות התפעוליות של צי הרכב אשר בפועל נותר לעמוד במקומו לפחות בחלקו.

לקריאה נוספת:

מפוטרי הייטק

אז מה באמת עושים עם הרכבים של מפוטרי הייטק – 2022

פיטורים בהייטק "נופלים" על ראשם של מנהלי ציי רכב בתקופה מורכבת של מחסור יחסית בכלי רכב חדשים ובמקרים רבים דווקא רכבים פרטיים המרכיבים את השדרה המרכזית של ציי הרכב הפרטיים.

המשבר בשוק הרכב שהתפתח בעקבות מגפת הקורונה שגררה מחסור עולמי בצ'יפים הביא לצמצום והאטה דרסטית בתעשייה בכלל וברמת ייצור הרכב בעולם בפרט.

משבר ההובלה הימית תרם גם הוא להצטברות מחסור במלאי רכבים חדשים בכל העולם וגם בישראל.

מצב זה הוביל במקרים רבים לארגון מחדש בציי הרכב ואף בחברות הליסינג.
מנהלי ציי רכב שינו את המדיניות ההצטיידות והאריכו את תקופת השימוש ברכב לפני החלפתו.

מחירי הרכב יד שניה עלו בהתמדה וממשיכים לשמור על רף גבוה לאור שינוי משך זמן הליסינג.

סביר להניח כי המחסור שעדיין קיים ברכב יד שניה מאפשר למנהלי ציי רכב להיפטר לפחות חלקית מהרכבים של מפוטרי הייטק – 2022 מבלי לפגוע משמעותית בתוכניות הרב שנתיות.

אולם אנחנו נכון לעת כתיבת שורות אלה (אוגוסט 2022) איננו יודעים איך יתגלגלו הפיטורים בהייטק ואיך יאתגרו אלה את מנהלי ציי הרכב.

מה האתגרים בהחלטה על מה עושים עם הרכבים של מפוטרי הייטק – 2022

לפניכם שאלות משמעותיות שאיתן חייבים להתמודד מנהלי ציי רכב וחברות הליסינג מול גל הפיטורים בהייטק.

תקופת הליסינג

מה היא תקופת הליסינג שנותרה לכלי הרכב והאם זה ליסינג אישי או ליסינג של החברה עצמה.

ירידת ערך

אם העברת הרכב לעובד חברה אחר נרשם כבעלות נוספת ברשיון הרכב וכך משפיע על ירידת הערך של הרכב.

האם מפוטרי הייטק שנכנסים חזרה למעגל העבודה או עוברים לחברה חדשה יהיו מוכנים "להסתפק" ברכב שאינו חדש מהניילונים?

בכל מקרה אנו מקווים כי תקופת הפיטורים בהייטק תחלוף כשם שחלף המשבר של 2008 וכך מפוטרי הייטק ימצאו את מקומם חזרה בכוח העבודה היצרני של ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *